Benešovská firma Sodoma Perfecta (kde to jde, snažím se využívat dodavatele z rodné vísky) nám nainstalovala sekční garážová vrata. Vypadá to jako banalitka, ale i tam se dá něco vylepšit nebo pokazit.
Podle pražské vyhlášky musí být garáž součástí domu, a tak to máme i my. Já mám navíc auta hrozně rád, takže mi nevadí, když s námi jako bydlí.
Garáž máme jen pro jedno auto, protože víc se prostě nevešlo. Vnitřní hloubka garáže je 6,04 m, šířka 5,19, z čehož vychází plocha 31,35 m2. To je o chlup víc, než jedno auto potřebuje – ve zbylém prostoru uskladníme třeba velocipédy, Beino létací koště a tak. (Tímhle kontroluju, jestli to tu žena čte, jako že asi ne.) Vjezd do garáže má celkem rozumnou šířku 3,25 m a výšku 2,46.
Zvolili jsme vrata Lomax Delta, protože jsem si z minulosti pamatoval billboardy „Lomax – vyladěná vrata“ s červeným miníkem. Tak nějak mi přišlo, že v tom Lomaxu mají asi taky rádi auta, když se dokážou přizpůsobit jejich vzhledu. Já se nijak nestydím přiznat, že mě reklama ovlivňuje. Vrata Hörmann by asi byla ještě víc nóbl, ale prostě mě tak nepřitahovala.
Provedení jsme chtěli čistě bílé, bez jakýchkoli vlysů a dalších svérázných ozdob, které by nám stejně neladily k domu. To tedy Lomaxu vyšlo. Boční stěny vjezdu jsou na fotce šedé, protože ještě nebyly omítnuté.
Perfecta si za toto provedení řekla o 42 815 Kč včetně montáže.
Připlatili jsme si za rychlejší otvírání motorem Marantec Speed, kvůli kterému člověk v životě ušetří několik cenných sekund. To se mi fakt líbí a udělal bych to znovu.
Na druhou stranu nás nepříjemně překvapilo, že na těch čistých bílých vratech je barevné logo Lomaxu. Zas to není tak kultovní značka, abych ji měl jako jedinou vylepenou přímo na domě. Ptali jsme se montážníků, co to tam dělá a jestli se dá nějak odstranit. „To ne, pani, bez loga je to za příplatek.“ – „A proč jste nám to teda neřekli, když jsme to objednávali?“ – „Eee…“ Klasika. Moc nás tenhle přístup Lomaxu nepotěšil, ale co nadělám. Je to takový nevyžádaný spam v 3D. Ale hlavně když se to bude furt rychle otvírat.
„Bez loga za příplatek.“ co čekat taky jinýho, koukal jsem teď do ceníku Audi a překvapilo mě, že automaticky nabízeli auto bez loga za příplatek 0,-
Vrata jsme nechali dát Hormann, logo maj jen decetní modrý čtvereček. Umí zajímavou věc, i když dneska to umí asi všechna vrata, že se otevírání vrat naladí přímo do auta. Volvo má integrovaný ovladač ve sluneční cloně, mělo by to umět i Audi.
Jsem zvědavej, kdo navrhne logo přestříkat sprejem. :)
Nešlo by to logo Lomax přestříkat sprejem? :-)
No to asi šlo, ale zas tolik nás neštve. :-) Na fotce je částečně přikrytý fólií, bez ní vše vypadá jednolitěji, navíc už o něm ani nevím. Jen to jednání mi přišlo jako dobrá zkratka, takhle se bohužel řeší i mnohem důležitější věci.